Karolis
Biveinis
Compositor, pianista i copista musical
Compositor nominat per als 'The 2013 Hollywood Music in Media Awards' en la categoria de música clàssica (Los Angeles, EUA) per la composició 'Nona' (de l'àlbum 'Sounding Images', amb la participació del violoncel·lista Luis Caballero). L'àlbum, juntament amb 'The Last Man of Fukushima' és nominat com a finalista en els 'Premios Martín Codax da Música' (2015 i 2016 respectivament). La composició 'Voicing' (III part), amb la participació de la cantant Mónica de Nut, obté el Silver Award en el 'Sapporo International Art Festival – Urban Soundscape Competition 2014' (Sapporo, Japó), de la mà del compositor i pianista japonès Ryuichi Sakamoto (integrant del 'Yellow Magic Orchestra' i compositor de bandes sonores com 'Revenant' (El renascut) i 'L'últim emperador'.
'Crec que aquesta peça ['Voicing', III part] és la més impactant, i el seu concepte és el de l'art modern, el que la converteix en una excel·lent selecció per al 'Sapporo International Art Festival.' – Ryuichi Sakamoto (Director convidat de SIAF 2014).
'La música que va interpretar en Pórtico do Paraíso ['Piano book'] té una sòlida factura que reflecteix la seva formació i és d'agradable i senzilla escolta.' – Julián Carillo (crític musical de El País).
En 2015 compon la BSO per al curtmetratge 'A última moeda' (L'última moneda) de l'escriptora Fina Casalderrey i el director Xoan Vidal; la composició per a piano 'Like a river flow' és utilitzada per al documental 'Aguardente na Raia' (Aiguardent en la Ratlla) – tots dos produïts per 'Piruleta Vermella'. Com a compositor i pianista col·labora amb el Festival Internacional de Documentals 'Play Doc' (2016), component i interpretant la banda sonora de 'Miss Ledya' (Xosé Gil, 1916) – primera pel·lícula muda de ficció gallega que es conserva. Així mateix afegeix i interpreta al piano la banda sonora per a les pel·lícules de Joaquín García Portela 'Costiña' (dins del Projecte 'Socheo' dels cineastes Xurxo González i Beli Martínez) en A Guarda (2017). En 2016-2017 compon la BSO per al vídeo joc 'Cricktogame' de Polygon.e Studios, actualment també disponible per a Nintendo Switch.
'L'elegància extraordinària de l'execució unida a l'instint, sentiment i sensibilitat de Karolis així com a l'originalitat i creativitat de la proposta musical, van fer de la projecció d'obertura una veritable delícia i una meravellosa experiència sensorial.' – Sara García (Directora Artística de Play-Doc).
Com a pianista obté diversos guardons en els concursos nacionals i internacionals de piano com 'Nikolai Rubinstein' (França), 'Real Club Náutico de Vigo', 'Club Rotaract de Palma de Mallorca' (Espanya); de música de cambra 'Pavasario Sonata' (Lituània). Compta amb diverses estrenes de les seves composicions, actuacions i participacions en els festivals a Espanya, Portugal, França, Itàlia, Alemanya, Bèlgica, Lituània, Japó, Perú, … Cal destacar els festivals internacionals de música clàssica i jazz com 'Xacobeo 2004' on comparteix l'escenari amb el guitarrista de jazz John McLaughlin, 'Pórtico do Paraíso', 'Festival de Jazz do Salnés', 'Xacobeo Classics 2010'; 'Hochschule für Musik, Theater und Medien' (Hanóver), 'Koninklijke Conservatorium' (Brussel·les), 'Museo del Arte Contemporáneo de la Unión Fenosa' (A Coruña), 'Centro Galego de Arte Contemporánea' (Santiago de Compostela), Filharmònica nacional (Vilnius), Antic Cort d'Apel·lacions Shiryokan (Sapporo).
Col·labora amb solistes i agrupacions com a violoncel·lista Luis Caballero (Quinteto 'Cimarrón'), cantant Mónica de Nut, pianista Rasa Biveiniene, clarnetista Juan Ferrer (Buffet-Crampon i Vandoren, París), percussionista Alejandro Sanz (Orquesta Sinfónica de Galicia); 'Ensemble s21', 'Grupo Instrumental siglo XX', 'Taller Atlántico Contemporáneo', 'Plathner’s Eleven', entre altres. Diverses de les seves obres es troben publicades en 'Musicaneo', 'Dos Acordes', 'Periferia sheet music', així mateix gravades i editades per 'Radio Galega', 'Estudio grabación Mans', 'Ouvirmos'.
Assisteix a classes magistrals amb pianistes Zecharia Plavin (Israel), Nina Seriogina (Rússia), Rasa Biveiniene (Lituània – Espanya), compositors Juan Cruz-Guevara, José M. García Laborda (Espanya), Christophe Havel (França) i Edson Zampronha (Brasil). A causa del seu gran interès en música improvisada i el jazz estudia en el 'Seminario Permanente' amb el pianista i compositor Abe Rábade. Perfecciona els seus coneixements docents de fonaments de composició, anàlisi i programació didàctica per a cos de professors de música i arts escèniques en l'acadèmia 'Dos Acordes' amb el compositor Juan Eiras i musicòleg Javier Jurado.
Titulat en música clàssica, es forma com a compositor i pianista entre Lituània i Espanya. Estudia piano i composició a l'Escola Nacional d'Arts de M. K. Ciurlionis amb l'organista i clavecinista Gediminas Kviklys, pianista Olga A. Steinberg (alumna d'I. Zak i H. Neuhaus) i el compositor Bronius Kutavicius. Més tard estudia piano (matrícula d'honor) en el Conservatori superior de música de Vigo amb Rosa López i Rasa Biveiniene i composició, orquestració, anàlisi, harmonia i contrapunt amb professors Carlos Cambeiro, Juan Eiras, Fernando Buide, María Mendoza, Pablo Beltrán i David Cuevas.