Forthcoming events
Concert MORPHOSIS ENSEMBLE - Temporada Música d`ara
PROGRAMA

« Ela don don » Sergio FIDEMRAIZER
per a flauta, clarinet, violoncel, guitarra (+ pandereta)

« Sound Portrait VII » Enric RIU
Clarinet baix

« SMILES » Andrés LEWIN-RICHTER
for an undefined improvising ensemble

« Bats and Butterflies » Víctor ESTAPÉ
per a clarinet i violí

« Gèneres » Joan BAGÉS i RUBI
Música acusmàtica

« Spring's first frog »
for Morphosis Ensemble CHRISTIAAN de JONG
per a flauta, clarinet baix, guitarra, violi, viola, violoncel, música electrònica

-------------------------------------------------------------------------
MORPHOSIS ENSEMBLE

'Morphosis Ensemble' és un conjunt de música de creació fundat l'any 2014 a Barcelona. Morphosis Ensemble és un conjunt especialment compromès en la difusió de la música instrumental mixta (electroacústica). 'Morphosis Ensemble' és un conjunt format per una estructura variable i permeable a diversos intèrprets i compositors de primer nivell dirigits per Àlex Sansó (director musical) i Joan Bagés i Rubi (director artístic).

L'objectiu es donar a conèixer el repertori de musica electroacústica mixta i alhora donar a conèixer el nom i la música dels compositors, artistes sonors i intèrprets compromesos en la recerca de nous llenguatges musicals i sonors.

Morphosis Ensemble ha participat en diversos concerts i projectes: SIRGA FESTIVAL, col•laboracions amb l'ACC, intercanvis amb ClapTon Ensemble de Londres, intercanvis amb ACM de Chicago, al Curs Internacional de Composició Barcelona Modern Project – Institut Francès, a l'Ateneu Barcelonès, al Festival de Musica Clàssica Felip Pedrell. Alhora, ha creat produccions pròpies com 'IB OPERA ELECTROACUSTICA' de Joan Bagés.

'Morphosis Ensemble' ha treballat i treballa amb una cinquantena de compositors i artistes diversos: directors d'escena, escriptors, pintors, artistes visuals.

Aquest 2018 sortirà el seu primer disc a INS RECORDS, discogràfica del compositor Antonio Velasco. En aquest CD s'ha enregistrat musica d'Hèctor Parra, Carlos de Castellarnau, Joan Bagés, Panayiotis Kokoras, Octavi Rumbau, Pablo Fredes. https://morphosisensemble.wixsite.com/morphosis

-----------------------------------------------------------------

Alex Sanso, director
Blanca Ruiz, flauta
Alejandro Castillo, clarinet
Marta Cardona, violin,
Miquel Cordoba, viola
Oiol Aymat, cello
bernardo Rambeaud, guitarra
concert ORQUESTRA DE CAMBRA GERMANS PLA
PROGRAMA

Joan-Maria RIERA-BLANCH Ceret
Xavier BOLIART Divertiment (I-II-III-IV)
Oriol GRAUS RIBAS Re
Manel BURGOS DE LA ROSA Trànsit de Venus
Carles M. EROLES Pertinacia y Epílogo
Ramon ANDREU Mouvement III


La NOVA ORQUESTRA DE CAMBRA GERMANS PLA es configura sota els auspicis de la REIAL ACADÈMIA CATALANA DE BELLES ARTS DE SANT JORDI. Amb seu a la ciutat de Barcelona, és fruit d’un cúmul d’accions i realitats positives assolides des de l’ASSOCIACIÓ PEL FOMENT DE LA MÚSICA CLÀSSICA.

Joan i Josep Pla foren dels principals protagonistes del segle XVIII. Gràcies a les exitoses gires europees, van adquirir un notable prestigi internacional, esdevenint clars representants de la creativitat del moment. Manel Pla va viure a Madrid on va desenvolupar una brillant carrera de concertista.

Membres d’una família de Balaguer, van ser reconeguts virtuosos de l’oboè, encara que també tocaven la flauta travessera, el violí i el clavecí. Tots tres germans interpretaven les seves composicions amb molta expressivitat i bon gust. Avui dia es conserva una col·lecció considerable, tant de música instrumental i de cambra com de música religiosa, despertant un interès creixent en els intèrprets i els programadors actuals catalans. Sumant-se a aquesta tendència, l’estiu de 2016 l’AFMC va organitzar el primer Festival Internacional de Música Germans Pla a la seva ciutat natal, Balaguer. Fa pocs anys, la mànager catalana Carme Picanyol va convidar Anton Serra i la Filharmonia de Cambra de Barcelona, amb el seu director titular Josep Maria Sauret, a fer una sèrie de concerts per Catalunya i Espanya, incloent sempre un concert de Manel Pla. A partir d’aquí, Serra i Sauret han tocat Pla en innombrables ocasions, despertant la sensibilitat dels espectadors cap a aquests compositors d’una gràcia inusual.

Per altra banda, fruit d’un conveni entre la RACBASJ i l‘AFMC, la tardor 2012 es donà llum verda a un cicle permanent de concerts setmanals de música de cambra, ininterromput fins ara i amb mires a un futur llunyà si ens guiem per l’interès mostrat pel cada vegada més nombrós públic assistent. El germans Pla també han estat presents en aquest cicle, tant en formació de trio com en concerts de solistes i orquestra.

Aquesta nova orquestra està formada per una selecció d’intèrprets molt refinats. La bona sintonia entre ells es fonamenta en la seva relació d’amistat i cordialitat, condició indispensable per al fluid diàleg musical característic de la música pròpiament de cambra. Prenent com a exemple la brillant projecció i bon gust dels germans Pla, la nova Orquestra de Cambra Germans Pla, a més d’interpretar la música clàssica arreu, es proposa incloure els compositors catalans actuals en els seus concerts i en particular els compositors membres de la RACBASJ. El seu director titular és Josep Maria Sauret, i l’AFMC la seva dinamitzadora i gerent.



Compositor, director d'orquestra, pianista i pedagog amb una molt àmplia carrera musical en diferents àmbits de la música, DOMÈNEC GONZÀLEZ DE LA RÚBIA va cursar els seus estudis musicals a Barcelona i Bratislava. Ha estat director pedagògic de l'Escola Municipal de Música de Torroella de Montgrí i professor d'harmonia al Conservatori del Liceu, entre altres ocupacions. Com a articulista ha publicat més de dos-cents articles sobre història i estètica musical. És autor del llibre La Música Religiosa a Catalunya en el segle XX (ed. Boileau). Ha rebut beques d'estudis i premis en concursos de composició (Enric Morera de Barcelona per a Orquestra Simfònica, Joaquim Maideu de Vic per a Orquestra Simfònica, Fundació Parramon de Barcelona en l'especialitat de Piano, Agustí Pedro i Pons de la Universitat de Barcelona en Musicologia, Federació Extremenya de Corals de Composició coral, Concerts Verds 2008 per a orquestra de corda, Premis Amadeus Internacionals de Composició Coral 2010, Premi Ciutat de Masnou per a veus blanques, etc). Com a compositor, ha intervingut en nombrosos festivals tant espanyols com de l'estranger (Veneçuela, Argentina, Cuba, Colòmbia, Vietnam, Eslovàquia, República Txeca, Rússia, Corea del Sud, EUA, Bèlgica, França, Itàlia, Moldàvia, Portugal, Alemanya, Suïssa, Filipines, etc.). Així mateix és invitat regularment a impartir seminaris i classes magistrals arreu d’Espanya i a l’estranger. En el Festival Praga Premieres 2008 fou seleccionada la seva obra Arnheim i, el mateix any, l’orquestra Simfònica Nacional d’Ucraïna dirigida per Thomas Sanderling va estrenar la seva obra Barcelona. Va realitzar els seus estudis de direcció orquestral en el Conservatori Municipal de Música de Barcelona amb la qualificació d’excel·lent. Els seus començaments com a director els va realitzar amb l'Orquestra Nicolau del Conservatori Municipal de Barcelona, amb la Jove Orquestra Simfònica de Sants Montjuïc (fundador) i amb l´Orquestra Simfònica Estela amb què va oferir nombrosos concerts amb repertori clàssic i romàntic. També, promogut per la Fundació Música Contemporània de Barcelona, va ser titular durant cinc temporades del 'Grup Sitges-94', especialitzat en el repertori actual i amb el qual ha estrenat nombroses obres d'autors contemporanis. Algunes de les seves interpretacions han estat enregistrades per RNE. El canal de televisió de cultura argentí CANAL A (per a tota hispanoamèrica) va enregistrar un DVD dels seus concerts. Amb el 'Sitges-94' va oferir un concert en el Festival Internacional de Música i Dansa de Granada (49a edició) i va realitzar el seu primer registre en CD. Patrocinats per la Fundació Música Contemporània, va oferir regularment concerts a la Sala 'Nick Havanna' de Barcelona dintre del 'Cicle de Música dels segles XX i XXI'. Des de l'any 2001 és director-fundador de l’'Ensemble DIAPASÓ' amb el qual ha ofert projectes basats en la seva pròpia música, en la d’Erik Satie i en la de nombrosos compositors contemporanis que han dedicat obres a aquesta agrupació. Amb el DIAPASÓ ha intervingut en festivals a Espanya i a l’estranger. Prestigiosos intèrprets mantenen les seves obres en repertori. Ha escrit un llarg assaig sobre la direcció orquestral titulat 'El mètode intuïtiu de Bergson aplicat a la direcció orquestral' que va obtenir la màxima qualificació. El 2015 va rebre un encàrrec orquestral de l´AEOS que es va estrenar durant la temporada de concerts de l’OEX. Des de 2004 és president de l’Associació Catalana de Compositors (ACC) i des de 2010 president de la Federación de Asociaciones Ibéricas de Compositores (FAIC).



www.racba.org www.fomentdelaclassica.cat



------------------------------------------------------------------------

Preus: 12 € amb reserva / 15 € sense reserva. Menors de 14 anys: 5 € amb reserva. Opció 2x1 per als socis del TR3SC (reserva obligatòria al mateix TR3SC)

Tots els estudiants menors de 25 anys amb acreditació i reserva: 9 €. Joventuts Musicals de Barcelona 2x1 (reserva obligatòria a Joventuts Musicals de Barcelona)

Informació i reserves: www.fomentdelaclassica.cat

Recollida i pagament d’entrades: des de 30 minuts abans, a l’entrada de la Reial Acadèmia. Seients no numerats. Aforament de 150 persones. No s’accepten targetes de crèdit.
concert MEZZO I PIANO Montse BRETRAL i Eduard SAEZ - Temporada MÚSICA D'ARA
PROGRAMA

• Zarathustra de Abraham Tena (text: F. Nietzsche)
• Segón llibre d´estances de Joan Carles Martínez (text: Carles Riba)
• Ordre de Joan Carles Martínez (text: Xavier Lloveras)
• Danseu la taronja de Joan Carles Martínez (text: Albert Roig)
• Rosis e Espinis de Cruz López de Rego (tex: Enrico Fruch)
• Tres Poemes de Domènec González de la Rubia (text:Anna D´Ax)
• Jo Vaig pel mon de Maria Rosa Ribas (text: Xavier Bru de Sala)
• Contrapunt de Maria Rosa Ribas (text: Alex Susanna)
• El Fred del Mar de Maria Rosa Ribas (text:Joan Margarit)
• No sé, no sé, no sé de Eduardo Diago (text: E.Diago)
concert TRIO de VENTS - temporada MÚSICA d'ARA 2018
PROGRAMA

Rerafons hivernal (JM Mestres Quadreny)
Del vuit al vuit (Jordi Rossinyol)*
Triangle amorós (Jordi Codina)
Trio 1 –conversación- (Cristina Vilallonga)
Tre per tre (Anna Bofill)
Preludi i fuga catalana (Edmundo Eckart)

*estrena

Ivan Alcazo (oboè)

Nascut a Lleida el 1986, realitza els estudis d'oboè al conservatori de la seva ciutat natal amb Encarna Monzó (Orquestra Julià Carbonell de Lleida).
Es trasllada a Barcelona per a estudiar a l'Esmuc (Escola Superior de Música de Catalunya), oboè amb Dolors Chiralt i oboè barroc amb Xavier Blanch.
Estudia tible amb Jordi Vilaró, i amb Francesc Benítez al Conservatori Municipal de Música de Barcelona.
Paralelament forma part de la Jonc (Jove Orquestra Nacional de Catalunya), rebent classes dels professors Eduardo Martínez (Orquestra de Granada), Salvador Mir (Filharmònica de Gran Canària), Disa English (OBC), Gordon Hunt (Philarmonia i London Chamber Orquestra), Jose Manuel Gonzalez (Miró Ensemble, Real Filarmònica de Sevilla), Hans Martin Ulbrich (Tonhalle Orchester Zürich), Casey Hill (Orquestra Simfònica de Galicia), Alexandre Gattet (Orquestra Simfònica de Paris) i Víctor Anchel (Orquestra Nacional d'Espanya), i sota la direcció de Manel Valdivieso, Jordi Mora, Salvador Mas Conde, Karl Anton Rickenbacker i Josep Pons.
Es trasllada a Paris per a prosseguir els estudis d'oboè barroc i música de cambra al CNSMDP (Conservatori Nacional de Música i Dansa de Paris) amb els professors Michel Henry i Keneth Weiss. Forma part també de l'orquestra de música antiga del CNSMDP, sota la direcció de Daniele Latini, Jean-François Madeuf, Patrick Coën-Akenine, Lionel Sow i Sigiswald Kuijken.
Ha sigut membre de la Jove Orquestra Nacional d'Holanda sota la direcció de Richard Egarr, i de la Jeunne Orchestre Atlantique, amb els directors Louis Langrée i Alexander Janiczeck.
Ha col·laborat amb diferents grups de música antiga com el Colegium Orpheus, Capella Cracoviensis, Niewe Philarmonie Utrecht, Luthers Bach Ensemble, Hippocampus, Vespres d'Arnadí i l'Orquestra Barroca Catalana.
Ha sigut primer oboè de l'orquestra FIBO (Orquestra Barroca Finlandesa), sota la direcció d'Antti Tikkanen i François Fernandez, durant els anys 2014 i 2015.
Es col·laborador habitual de diferents orquestres simfòniques, com la Giorquestra, Orquestra de Càmbra de Granollers, ONCA (Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra), el grup instrumental 'Bcn216', l'orquestra 'Camerata 432', així com de l'OBC (Orquestra de Barcelona i Nacional de Catalunya) amb els directors Corrado Bolsi, Andrea Marcón, Hansjorg Schellenberger, Pablo Gonzalez, Ernest Martínez Izquierdo, Clement Power, Francesc Prat i Jan Willem de Vriend.
Ha sigut professor d'oboè del Conservatori Municipal de Música Mestre Montserrat de Vilanova i la Geltrú.
Ha sigut membre de les cobles Bellpuig Cobla, Ciutat de Terrassa i Flama de Farners, així com de la Cobla de l'ESMUC sota la direcció de Salvador Brotons i Joan Albert Amargós.
Actualment es el tible solista de la Cobla Sant Jordi - Ciutat de Barcelona, sota la direcció de Marcel Sabaté, i professor d'oboè de l'escola de música Virtèlia de Barcelona.

Bartolomé García-Plata (clarinet)

Estudia al Conservatori Superior de Música del Liceu i al CMMB. Ha rebut classes de J.Devesa, L. Passin i J. Fuster. Ha treballat repertori de cambra amb P. Busquets, K. Franke, A. Soler, Luiz de Moura... Ha guanyat el premi Pódiums 2006 a la millor interpretació d‘una obra catalana.
Ha tocat en diverses formacions musicals com l’Orquestra Simfònica de Sant Cugat, Orquestra de Cambra del Teatre del Liceu, Orquestra de Cambra Catalana, Ensemble Obert,...
Ha format part del grup humorístic-musical La Trova amb el que ha actuat a teatres de tota Espanya durant quatre temporades. Forma part del tribunal de músics del carrer i del metro de Barcelona des del 2007. Ha dirigit la Banda de Mollet durant dues temporades.
Ha enregistrat treballs amb diferents formacions com a solista i com a col.laborador. Ha participat en festivals de música contemporània a BuenosAires, Rosario, Seul, Bratislava, amb el grup de cambra Diapasón. Director de la Banda del Raval de Barcelona. Tot això ho combina amb l’ensenyament a l’Escola de Músics i JPC de Barcelona.

Laura Guasteví (fagot)

Nascuda a Maó (Menorca, 1979) s’inicià en el fagot l’any 2001. Ha rebut classes d’Eduard Bazaco, Pep Borràs, Maria Crisol, Giorgio Mandolesi, Silvia Coricelli, Salvador Sanchís i David Tomàs, professor amb qui va cursar els seus estudis superiors obtenint el Títol d’interpretació CiC, especialitat Fagot (Esmuc 2008).
Ha estat fagot solista i contrafagot de la Banda Municipal de Barcelona les temporades 2007-2017 (Salvador Brotons, Henry Adams, Juan Miguel Romero i directors invitats de totes les temporades), segon fagot de l’OJCTTLL (2002-2006 A. Reverté), i ha col·laborat amb agrupacions com l’OSV (D. Jiménez, Gatti), Companyia Teatre Líric de Barcelona (flauta/fagot solista, J.M. Damunt), Orquestra Illa de Menorca (E. Colomer, X. Puig, M. Thomas, Dmitry Sitkovetsky, Josep Prats), Orquestra Simfònica de l’Esmuc (Salvador Mas, Ch. Hogwood), Murtra Ensemble (X. Puig), Orquestra de Cambra de Vila-Seca (Fernando Marina), ONCA (M. Conti, De Rose), Orquestra de Cambra de Granollers (Manel Valdivieso, A. Ros Marbà), Orquestra de Cambra Terrassa 48 (X. Puig), entre d’altres.
El juny de 2008 guanyà el Premi a la millor Interpretació d’un Compositor Català en el 16è concurs Josep Mirabent i Magrans de Sitges amb el Quintet Dada, amb l’obra Tema, variacions i coda de Salvador Brotons.
Com a flautista, va cursar el grau mitjà de flauta travessera amb el Pla 66, i ha rebut classes d’Adelaida Ponsetí, Salvador Brotons, Melissa Mercadal, Claudi Arimany, Magdalena Martínez, Jaume Cortadellas i Hervé Hotier.
Va ser professora de flauta a l’Aula de Música Masafrets de Mataró (2004-2011), i actualment és Professora de fagot al Conservatori de Grau Mitjà de Vila-Seca (2008-...) i a l'Escola de Música Centre les Arts de L'Hospitalet (2011-...). També ha ocupat el càrrec de Presidenta (2004-2015) i ha sigut fagot solista de la Banda Simfònica de Badalona entre 2000 i 2016 (Manel Barea), amb qui interpretà el Concert per a fagot i orquestra de Nino Rota i va fer l'estrena mundial del concert Impromptu, recuerdo y danza d'Alejandro Civilotti (novembre 2008).
A més, és Llicenciada en Història de l’Art (UB, 2001).
Temporada de concerts MÚSICA D'ARA de l'ACC - VIOLÍ i PIANO t
PROGRAMA

I


-Antonio Noguera.

Oración a Santa Leocadia op.123

- Delfí Colomé
Sub Tegmine Fagi

- Miquel Pardo
Concertino*
I. Preludi 'Ma fin est mon commencement'
II.
III.
IV. Postludi 'Mon commencement est ma fin'


II

- Jordi Parramon*
Nocturn per a violí i piano

- Ala Penkina*
5 pieces for violin and piano

- Moisès Bertran
Camins de vidre

- Albert Sardà
El somni d'Ishel

*estrena
---------------------
OCTAVI MARTÍNEZ

Nascut a Barcelona l’any 1993 en el si d’una família de músics, Octavi Martínez Bartolomé començà els seus estudis amb Raúl Munizaga a l’Escola Municipal de Música de Premià de Mar i amb Joan Orpella al Conservatori Professional de Música de Badalona.
El seu talent excepcional es de seguida reconegut i és acceptat com a membre de la JONC Alevins a l’edat dels 9 anys. Als 14, està llest pel seu debut com a solista interpretant el concert en Do M de D. Kabalewsky amb l’Orquestra del Conservatori de Badalona.
Fins avui dia ha sigut el guanyador del 1er premi en sis concursos nacionals i internacionals:

2002 II Concurs de Música de Cambra de Premià de Dalt
2005 XIIè Concurs de Música de Cambra per a Joves Intèrprets de Castellterçol.
2008 Concurs 7ns Premis d’Interpretació Musical, Conservatori de Girona, Categoria B.
2008 VIII Concurs d’Interpretació Musical Vila de Salou
2010 Burgos International Music Festival.
2011 Concurs 10ns Premis d’Interpretació Musical, Conservatori de Girona, Categoria Professional.

Als 14 anys, marxa d’Espanya per estudiar a la Purcell School of Music, London (2007-2011). Guardonat amb les beques 'Government’s Music and Dance Scheme' del Regne Unit i de la Generalitat de Catalunya li permeten realitzar els seus estudis amb els professors de violí Evgeny Grach i Yuri Zhislin.
A la tardó de 2010, Octavi Martínez comença els estudis superiors amb l’eminent professor de violí Paul de Keyser. Guardonat novament amb beques de la Generalitat de Catalunya i 'Scholarship for Permormance Studies' inicia els seus estudis de 'Performing Arts and Music' a la London Middlesex University.
Ha rebut un abundant nombre de masterclasses amb violinistes de renom internacional com Akiko Tatsumi, Rainer Sonne, Zvi Zeitlin, Victor Danchenko i especialment Aaron Rosand i Ida Haendel, que van elogiar el seu talent. A l’estiu de 2011 es desplaça a Thessaloniki, Grècia, per estudiar amb la destacada solista búlgara Vanya Milanova, qui ressalta la bellesa del seu so i la ràpida adaptació a noves idees.

Ha ofert recitals a Europa, destacant les tres ocasions a la prestigiosa sala Wigmore Hall de Londres, el Concert Inaugural del 34è Festival de Música del Maresme; 39è Festival Internacional de Música de Cambrils; la interpretació, com a solista, del concert de J. Sibelius amb la Watford Symphony i del concert de Brahms amb la West Forest Sinfonia Orquestra; el concert inaugural del Atrium a Grove Building London Middlesex University, acompanyat pel prestigiós pianista Benjamin Frith, amb qui també ha realitzat recentment concerts a Barcelona de música contemporània (Sala Mompou i Auditori Can Roig i Torres) amb gravació de Catalunya Música.
Al Juny de 2014 Octavi Martínez Bartolomé obté la seva graduació a la London Middlesex University amb 1st Class Honours Degree in Music. (B.A.Hons.1st class).

Octavi Martínez toca en un violí de Joseph Gagliano de 1780.

BENJAMIN FRITH

Benjamin Frith, als catorze anys, va guanyar el concurs 'Dudley National Concerto Competition', i la seva professora Dame Fanny Waterman el va animar a desenvolupar una carrera pianística. Des d’aleshores, ha sigut guanyador del primer premi del 'Rubinstein Piano Masters Competition', a on va ser guardonat també amb el Premi Especial de Música de Cambra, i del concurs 'Busoni International Piano Competition'.

Ha estat aclamat en festivals d'Amèrica i d'Edinburgh que l'han situat com artista pianista internacional, fent recitals i concerts amb orquestra arreu d'Europa, Nord Amèrica, India, Kazakhstan i l'Orient Llunyà. Ha tocat amb orquestres tan prestigioses com la Simfònica de Berlin, Israel Philarmonic, Warsaw Philarmonic, Hallé, les orquestres de la BBC, City of Birmingham Symphony Orchestra, Northen Sinfonia, i la Royal Philarmonic, sota la direcció, entre d’altres, de Zubin Mehta, Antoni Wit, Tamas Vasary, Stanislaw Skrowaczewski, Matthias Bamert, Moshe Atzmon, Gianandrea Noseda i Sir Mark Elder.

El seu repertori abasta des de Scarlatti fins James Macmillan, incloent-hi més de cinquanta concerts. Les seves gravacions han rebut gran admiració arreu. Frith desenvolupa la seva faceta cambrística amb els seus dos grups: 'The Gould Piano Trio' i 'Frith Piano Quartet' amb els quals està molt actiu tant amb gravacions com en concerts.
VIOLÍ i PIANO 2
PILAR VALERO - piano
PROGRAMA

'LAS OBRAS DE GAUDÍ' - ALEXANDRA BASSOK*
'CUATRO PIEZAS' - JOSEP CERCÓS
'FANTASIA' - ARMAND GRÈBOL
'RECORDANT ALBÉNIZ' - JOAN GUINJOAN
'SPANISH RHYTHM' - MARCEL OLM
'COLIEN´S PEACE' - MIQUEL ROGER
'TRES CHÂDOS' - DOMÈNEC GONZÁLEZ de la RUBIA
*estrena

PILAR VALERO (piano)

Inicia sus estudios musicales en el Conservatorio Superior de Música de Murcia, donde recibe clases de Miguel Luis Losada y Anselmo de la Campa y obtiene el Título Profesional con Premio Extraordinario.

Posteriormente se traslada a Granada para realizar estudios de grado superior, bajo la dirección de Juan José Pérez Torrecillas, que fue alumno directo del gran pianista y pedagogo Eduardo del Pueyo, y que resulta decisivo en su formación.

En 1989 recibe el Tercer Premio de interpretación en el concurso 'Juventudes Musicales' de Granada.

En 1991 recibe una beca del Gobierno Belga para ampliar estudios en el Conservatorio Royal de Mons (Bélgica), bajo la dirección de Patricia Montero, obteniendo en él un Primer Premio con distinción.

En Bélgica efectúa numerosos recitales en salas como L 'Atelier, L.R.D.C (Bruselas), Rodé Pompe (Gante), y Eugies (Quaregnon), recibiendo gran éxito de crítica. Desde entonces ha desarrollado una intensa actividad concertística, tocando en Italia, Alemania con el violonchelista Reimund Korupp), y Lubjiana, (donde realiza una grabación para la televisión eslovena) .

Como solista cabe destacar la interpretación de los Conciertos KV.466, KV.212 de Mozart, el Concierto n°3 en do m de Beethoven, y el Concierto de F.Poulenc, con la Orquesta de Jóvenes, la Orquesta de la Región de Murcia, y la Orquesta Sinfónica de Murcia, respectivamente. Ha realizado cursos de perfeccionamiento con: Fierre Hantai
(clave), C. Guinovart. Jan D' Haene (análisis y armonía), Blanca Uribe, P. Badura-Skoda, Emile Naumoff y con Aquiles del Vigne.
Ha impartido cursos en Montserrat, San Miguel de Salinas, Jumilla y Granada, estos dos últimos de interpretación pianística,

Desde 1993 forma parte del grupo de música contemporánea Concertus Novo, con el que ha grabado un C.D. con obras del compositor Manuel Seco. Asimismo graba actualmente un C.D. de música contemporánea española para violonchelo y piano con Reimund Korupp.

Ha sido invitada a participar como jurado en los concursos 'San Bartolomeo di Mare', de Italia y 'Carl Filtsch', de Rumania.
Forma dúo con el violonchelista Ramón Gómez y con el violinista Adrián Pinzaru.

En la actualidad estudia composición bajo la dirección de Javier Darias en la E.C.C.A. de Alcoy, e imparte clases en el Conservatorio Superior de Música de Murcia.
ACC TEMPORADA MÚSICA D´ARA 2018
25 -10-2018…….CONJUNT INSTRUMENTAL (1)
Morphosis Ensemble Dir: Àlex Sansó
13-11-2018……. ORQUESTRA DE CORDA (2)
Orquestra de Corda Germans Pla-Dir: Domènec González de la Rubia
22-11-2018 .......MEZZO i PIANO (3)
Montse Bertral (mezzo ) i Eduard Saez (piano)
29-11-2018 …….TRIO VENTS (1)
Iván Alcazo (oboè), Bartolomé García-Plata (clarinet) i Laura Guasteví (fagot)
13-12-2018 …….VIOLÍ i PIANO
Octavi Martínez (violí) i Benjamin Frith (piano) (1)
16-12-2018 ……. VIOLÍ i PIANO
Octavi Martínez (violí) i Benjamin Frith (piano) (4)
20-12-2018 …….PIANO (1)
Pilar Valero (piano)

EXTENSIÓ DE LA TEMPORADA (principis de 2019)
21-3-2019........QUARTET DE CORDA (1)
Ars Quartet
28-3-2019 .......PERCUSIÓ (1)
Miquel Vich (vibràfon)
29-3-2019 .......MEZZO i PIANO (5)
Montse Bertral (mezzo ) i Eduard Saez (piano)


AUDITORIS
(1) SALA MOMPOU (SGAE – Barcelona)
(2) REIAL ACADÈMIA DE SANT JORDI (Barcelona)
(3) CONSERVATORI MUNICIPAL (Barcelona)
(4) AUDITORI CAN ROIG I TORRES (Santa Coloma de Gramenet)
(5) L'ESPAI L'AMISTAT (Premià de Mar)
November 2018
M
T
W
T
F
S
S
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
20
21
23
24
25
26
27
28
30
Date with ACC event.
Date with member event.
Click on the dates to see the contents
Associació Catalana de Compositors
Pg. Colom 6 · Espai IV
08002 · Barcelona

2009 © Associació Catalana de Compositors.